Härligt fredagspass

Det blev ett härligt fredagspass igår! Vi var inte så många på plats och jag var återigen ensam tjej. Nog för att jag gillar grabbarna, men när det gäller sparringbiten vore det trevligt att ha en tjej att köra mot också. Nå, nästa vecka borde det väl ändå dyka upp någon mer tjej!

Vi hade A igår, precis som det är sagt att vi ska ha på fredagarna. Uppvärmningen var bra, med en blandning av knäa på plats, springa varv efter varv och göra massa övningar med hantlarna, såväl som lite ren konditionsträning med att att springa fram och tillbaka över salen i varierande tempo – sluttampen blir alltid att springa tio raksträckor i högsta möjliga tempo. Ja och så de obligatoriska armhävningarna och situpsen förstås! Han slängde in armhävningar med motstånd också, men jag blev besparad dem (gjorde vanliga istället) och lekte motstånd åt F. Lite stretchning på det och sedan körde vi igång med sidosparkar i mängder. Först ena benet, sedan andra. Då jag tränade med betydligt längre F så blev det till att se till att inte sätta sparkarna för lågt – mest för hans skull. 😉 F kom med den briljanta idén att jag skulle föreställa mig att mittsen var en person istället, för att få lite mer kraft i sparkarna. Den person han föreslog fick mig bara att skratta och det blev en messpark, så nästa försök drog jag till med någon jag för närvarande tycker förtjänar min hårda sida och vips så blev det mycket mer kraft i sparkarna. HA!

Efter sidosparkarna övergick vi till bakåtsparkar. Samma sak där, först ena benet och sedan andra. Vi skulle även försöka tänka att sparken gick igenom mittsen, för att på så sätt få ytterligare kraft. Jag vet just inte om det hjälpte i mitt fall, men tanken var god. Det blev 20 min sparring också, eller ja, jag körde ordentlig sparring mot F och mer sparringteknik med S & J. S ville att jag skulle slå så hårt och så mycket jag kunde mot honom, plus lägga in lite sparkar då och då. Själv skulle han bara försvara sig, inte ge igen. J körde jag bara boxning mot, men det vara samma sak där att jag skulle slå så hårt jag kunde och han försvarade sig mestadels. Det blev väl något enstaka slag mot mig på sluttampen för att kolla mina reflexer. 😉 Det var nyttigt för mig att ta i lite, jag brukar vanligtvis inte göra det och så var det dessutom roligt. Ingen sparringrädsla igår inte!

En och annan smäll tog jag väl emot både under sparringen och faktiskt även under sparkövningarna. F träffade nämligen inte alltid mittsen, utan vid något enstaka tillfälle blev det min arm som fick ta smällen. Alltså lyckades han förnya mitt bortbleknande blåmärke på underarmen. Nåväl, grabbarna skulle väl inte känna igen mig om jag inte dök upp med åtminstone ett redigt blåmärke till träningen. 😉

Imorgon står det också kickboxning på agendan, då det blir ett möte med en massa kick- och thaifolk från diverse olika klubbar, inklusive en dansk. Det ska dessutom komma boxare. Meningen är att alla ska sparras och fastän det hade varit ett ypperligt tillfälle att få sparras mot nya tjejer (för självklart lär det dyka upp några sådana bland alla grabbar), så känner jag att det inte är läge för mig att vara med och sparras. Har krångel med lätt opålitlig vänstervrist efter en snöpromenad häromdagen, samt smärta på ovansidan av höger fot sedan en smäll under jullovet. Vore väl fint att inte utsätta dem för mer ansträngning än nödvändigt. Alltså blir det nog helt enkelt så att jag dyker upp med kameran. Måste stödja mina egna träningskompisar och så kan det bli kul att få träffa lite nytt folk också!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

