Sparringeventet

Jag åkte in med kameran och det var en hel del folk på plats. Från en av de inbjudna klubbarna hade det inte kommit en kotte (är vår klubb för tråkig eller?), men annars hade det dykt upp lite folk från varje klubb och så en drös danskar då förstås. Bland danskarna var en av deltagarna en kille som hade vunnit danskt SM-guld i kickboxning. Inte illa! Antal tjejer på plats då? Endast två stycken. Det känns som om det var ett bra beslut av mig att inte vara med och sparras, för jag hade känt mig som en liten okunnig mesig räka. Det var en hel del riktigt grymma fighters med och sparrade! Kul att se, särskilt när två jätteduktiga mötte varandra, men gräsligt svårt att fånga med kameran. Ja inte bara för det höga tempots skull, utan även det faktum att det var folk överallt. Fick jag in en bra vinkel på ett par som sparrades så hände det allt som oftast att ett annat par kom ivägen just som jag var i färd med att knäppa en bild. Det var något lättare att fota de som fightades inne i boxarsalen, för där var det två par i ringen och två par utanför. Några bra fightingbilder tror jag det blev trots allt och så fick jag förstås ta den obligatoriska samlingsbilden också – i motljus. De deltagande täckte upp så stor del av salen att det var en jäkla tur att jag hade släpat med mig vidvinkelobjektivet. En vanlig kamera hade inte lyckats fånga alla på samma bild, trots att deltagarna stod i två rader. Det hade egentligen varit bättre om de hade stått i tre rader, men så långt tänkte de inte och jag orkade inte beordra dem. Huvudsaken är väl att de fastnade på bild i slutändan.

Det fanns en till person som sprang runt med kamera, men det var en liten kompakt historia och blixten utnyttjades flitigt. Jag undrar hur de bilderna blev? Skönt i alla fall att inte vara den enda fotogalningen, även om mitt fotande var diskretare i den meningen att jag inte använde blixt.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering, Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

