Säcken fick stryk

Vi var hela sju på plats idag, men det räckte inte till. Ojämnt antal med B = köra mot säck. Jag brukar inte vara så förtjust i att köra mot säck, men med det vi fick göra idag så var det rätt kul ändå. Jag ska ta det från början.

Uppvärmningen blev 6 min hopprep, 1 min vila och 6 min knäa med hantlar. Jag var lite övermodig och drog till med 1,5 kg hantlarna igen, men senast jag körde med dem så hade vi 3 min ronder, så 6 min fick det att bränna i armar och axlar. Jag höll i alla fall ut, tack vare peppande musik som råkade vara den jag hade bidragit med. 😉  Efter grunduppvärmningen blev det skuggboxning under 4 min, men vi fick göra olika saker under varje minut. Första minuten blev det bara en massa vänster rak, andra höger rak, tredje krokar och fjärde uppercuts. Givetvis med hantlarna i händerna, tro inte annat!

Mot säckarna körde vi först en massa vä/hö rundsparkar, sedan blev det olika kombinationer som byggdes på och byggdes på. Slutkombinationen var rätt skoj, men inte helt lätt att få till med bibehållen balans i början. Vänster rak, höger rak, höger rundspark, vänster rak, höger rak, bakåtspark, finta en vänster rak och dra till med en höger backhand. Voilá! För att avrunda det hela körde vi intervallträning med raka slag i snabb takt.

Fysdelen blev relativt lindrig; 200 situps och 100 armhävningar. Jag delade upp armhävningarna så det blev 30+30 vanliga+10 smala+10 breda+20 vanliga. Jag erkänner att de fem sista armhävningarna blev ”fuskvarianten” på knä. Jag hade verkligen noll ork kvar, för jag hade kört de smala, de breda och de avslutande vanliga utan någon paus emellan. För de som inte vet; min smärtgräns för antal ordentliga armhävningar på raken ligger någonstans mellan 30 och 40.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Säcken fick stryk

  1. elisabet norell skriver:

    Jag antar att dina axlar och skuldror inte orkade mycket mer den kvällen. Att bära väskan till bussen var en pers misstänker jag… Men jag tycker inte synd om dig, för du vill verkligen det dära. Jag beundrar dig! Fortsätt! Heja på! Det är genom prövningarna man blir starkare! / E.N.

Kommentera

