Förändringens vindar blåser hårda

Idag är en solklar deppdag. Både bildligt och bokstavligt talat, för det var inte länge sedan solen sken in genom fönstret. De kommande förändringarna blir inte lätta för mig, för jag är ett vanedjur. I 13 år har jag varit van att bo på en viss yta, ha tillgång till vissa saker och jag har hunnit samla på mig både det ena och det andra. Nu ska jag helt plötsligt anpassa mig till hälften så stor yta och jag kommer inte kunna ta med mig allt jag vill för att ytan inte räcker till. Det blir problem nog med att klämma in ”det nödvändigaste”, allrahelst som det knappt finns några hörn eller någon väggyta att tala om. Ta bara en så enkel sak som kattlådan! Noll plats i hallen såvida man inte känner för att snubbla rätt in i den och inte är det mycket bättre i badrummet, men på något vis måste jag klämma in den där ändå. Vattenfontänen ska vi inte tala om – jag önskar av hela mitt hjärta att det sitter ett uttag som jag har missat i bortre hörnet av köket, för annars vet jag inte vad jag gör. Tänk så bekvämt det hade varit om jag hade haft råd med en tvåa, eller om jag helt enkelt hade kunnat bo kvar på nuvarande yta? Men nej, det går inte. Det duger inte att bo ihop med sitt ex, livet måste gå vidare för bådas skull.

Idag har jag även skrivit ihop omplaceringsannonsen för Mintha, min älskade gosnos. Det absolut svåraste jag har gjort på länge och tårarna forsade. Det gör fortfarande ont bara jag tänker på att jag måste skiljas från en del av mitt hjärta. Nej fy, idag är verkligen ingen bra dag. Jag får hoppas kvällens träning kan muntra upp mig en liten stund i alla fall, åtminstone distrahera mig från alla katastroftankar, för just nu vill jag inget hellre än att gräva ner mig någonstans. 😦

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Katterna, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Förändringens vindar blåser hårda

  1. Tiggy skriver:

    Usch så tungt. Finns här om du vill prata eller behöver flytthjälp – you name it!

    *krama om*

  2. elisabet skriver:

    Några små dumma tips mitt i allt elände: Skarvsladd med grenuttag. Bokhyllor över dörröppningarna (+ stege). Loftsäng? (så att katterna får mer yta) En loftsäng av trä kan man borra nya hål i och placera bädden längre ner! -Eller för all del såga av benen nertill… Kanske hysa in pianot hos den du red hos tidigare????
    Hoppas Mintha hamnar hos någon du känner som bor nära!!!
    Kramar!!!!

  3. elisabet skriver:

    Usch, nu gråter jag också!

Kommentera

