Hård träning = glad E

Det var ett sjutusan hårt träningspass igår. Redan under uppvärmningen fick jag veta att jag levde! Vi körde 6 min hopprep och hade sedan en ”paus” då vi skulle göra 40(!) armhävningar på räkning. Mina stackars armar var inte alls på humör för att göra så många på raken i ett så tidigt stadie, så det blev väl 30 ordentliga och 10 på knä. Då tränaren var på plåga-livet-ur-oss-humör så skulle vi springa så fort vi kunde fram och tillbaka i salen under 2 min tid. Inte nog med det, på sluttampen skulle vi dessutom gå ner och sätta handen i marken vid varje vändning. Pust! Alla var lagom möra vid det laget, men tränare var inte klar med oss. Det blev till att under en minut sätta sig på huk och studsa samtidigt som vi slog raka slag i luften. Tycker ni det låter lite med en minut? Prova att utföra det hela så ska ni se att det känns som en halv evighet! Benen bränner. Uppvärmningen var förstås inte klar i och med det, åh nej, 6 min till med hopprep och sedan skuggboxning med mycket fotarbete. Vi slapp i alla fall hantlarna.

Kickdelen började med uppvärmning av slagmittsar. Mittshållaren fick själv bestämma vad den andre skulle slå för något. Efter ett tag kunde tränaren säga NU och då skulle mittshållaren slå med mittsarna mot motståndarens överkropp och huvud och den andre fick försvara sig så gott det gick. Sedan fick vi lära oss någon slags underkrok eller vad vi ska kalla det. Ta ett steg framåt/snett utåt med höger fot och ducka en aning samtidigt, vrid på kroppen och dräm till med en hård högerkrok lite snett underifrån. Kroken ska i princip träffa i sidan på revbenen.

Det blev lite övningar mot säck också. Gå loss på säcken i valfria kombinationer (inklusive knäa) och hela tiden hålla sig nära. Den som inte slog på säcken fick köra lite skuggboxning/skuggsparring. Kickdelen avslutades med slagintervaller.

Fysdelen inleddes med 100 stepups med vikt. Tjejerna körde med 2,5 kg och grabbarna det dubbla. Sedan 200 situps och 100 armhävningar. Lite stretchning på det och jag kunde gå ifrån träningspasset nöjd och belåten! Gott om träningsendorfiner efteråt om vi säger så, vilket var ytterst välbehövligt. 🙂

Idag har jag märkt av den hårda träningen genom en glupande hunger.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s