Kelig kattfröken söker nytt hem

Fröken gosnos vill fortfarande väldigt gärna flytta någonstans där hon får vara ensamkatt och få all uppmärksamhet! Känner ni någon ni tror skulle passa som hennes nya matte/husse? Som inte bor alltför långt borta från Burlöv kommun? Hänvisa personen till mig! Här nedan har ni den officiella annonstexten. Den kan även hittas inlagd 30 jan-2011 på omplaceringssidan på Svenska Katters Sida.

”Min älskade huskatt Mintha behöver ett nytt hem, då mina andra två katter sedan en tid tillbaka envisas med att hoppa på henne. Hon stresslickar pga detta. Det optimala vore om hon kom till en kattälskande barnfri person som kan tänka sig att ha henne som ensamkatt, för min primadonna mår bäst av att styra och ställa på egen tass. Tillgång till innätad balkong eller rastgård är ett plus.

Mintha är 7,5 år gammal, kastrerad, försäkrad, öronmärkt och regelbundet vaccincerad. Hon har sedan tidigare tandsjukdomen FORL och har fått tre tänder utdragna, men i nuläget ligger inga tänder i farozonen. Frisk som en nötkärna för övrigt. Som katt betraktat är hon enormt kelig. Att ligga i knäet i flera timmar när man sitter i soffan är jättemysigt och det är ett måste att få ligga tätt intill matte eller husse i sängen nattetid. Hon är inte van vid barn, så när småttingar är på besök brukar hon springa och gömma sig. Generellt är hon annars bland de första som springer till dörren när det kommer besökare och de hon gillar smörar hon lite extra för genom att åma och kråma sig på golvet. Mintha brukar även få sina dagliga busryck, även om de har varit färre sedan hon började känna sig otrygg.

För mig är det oehört viktigt att hon hamnar i ett bra och kärleksfullt hem, så priset för Mintha blir rent symboliskt. Jag vill även att ni är beredda att bibehålla kontakten med mig, så jag kan förvissa mig om att hon har det bra var hon än hamnar. Vid intresse; kontakta mig för mer information.”


Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Katterna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

