Det går sakta framåt

Det går sakta framåt med flyttpackningen. Ja, för i ärlighetens namn är det mer flyttsorterande än vad det är packande just nu, men det är inte helt fel det heller! Två pappkassar med kläder, en kasse med gamla tråklakan och en kasse med blandat av det-här-har-jag-ingen-glädje-av-längre. Jag har gått ett antal vändor till källsorteringen också, framför allt för att hiva gamla skolpapper och brev från barndomen. Vet ni hur befriande det är!? Jag har frigjort fyra pärmar och passat på att fylla en igen med sådant som låg löst.

Är det någon som är intresserad av en kaffeservis? Jag har en liggandes som förvisso inte ens är komplett, men det gör egentligen inte så mycket. Den består av en kaffekanna, 12 assietter och 7 (!) kaffekoppar med tillhörande fat.

Idag är det egentligen träning, men jag kommer för ovanlighetens skull bli hemma. Krasslig hals, irriterande hosta och en ond vänsterhand (eller snarare två fingrar där som inte fixar någon belastning) är skälen. Jag proppar mig full med vitlök och c-vitaminer och hoppas på det bästa.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Det går sakta framåt

  1. Jea skriver:

    Åh, så söta! Påminner om (om det inte rent av är samma) en kaffekanna jag hade efter mina farföräldrar som jag tyvärr kraschat. Älskar romantiska kannor och koppar!

    • h7elieng skriver:

      Javisst är de söta.🙂 Skälet till att jag en gång i tiden införskaffade servisen, men nu kommer jag tyvärr inte ha plats för den, så det är bye bye kaffeservis.

  2. Jea skriver:

    Hello kaffeservis!

  3. Elisabet skriver:

    Du har nu helt plötsligt upptäckt fördelen med att flytta! Sortera igenom sina grejer, släng och lämna bort icke önskvärda saker. Redigera sitt liv (uttryckt i ägodelar). Och så hittar du säkert något du saknat i flera år! Dessutom får du äntligen städat i hörnen… Visserligen till någon annans glädje, men vadå -du skall ju flytta in i en nystädad ren och fin lägenhet! Hoppas jag i alla fall. (håller tummarna att föregående hyresgäst tar sitt ansvar) Kommer du och Tobias att göra en flyttstädning i er lägenhet också? Bakom spis och frys mm. menar jag. Gör det! Det kommer att kännas bra tänker jag.

    • h7elieng skriver:

      Japp, har redan ”fyndat” sådant jag glömt bort att jag ägde, inte alls dumt! Man får grym koll på vad man har.🙂 Då T blir kvar här så är det bara mitt rum som blir ordentligt städat, men vet du vad? Bakom frysen tog jag för ett år sedan (och under häromdagen minsann!), under badkaret för inte alls länge sedan och golvbrunn och sådant skit rengör jag redan med jämna mellanrum. Så, det kommer nog kännas bra ändå!

Kommentera

