Små glädjeämnen

Idag har jag skrivit på lägenhetskontraktet, så nu kan jag äntligen börja fixa med abonnemang hit och dit! Flyttanmälan till skattemyndigheterna är också fixad, så det är en sak mindre att tänka på. Annars är det mycket med det jordiska just nu.

Jag har blivit fantastiskt bra på att gallra ut och antingen slänga eller lägga saker i en till-Erikshjälpen-kasse. Vem kunde tro att en samlare som jag skulle finna glädje i att hiva saker!? Jag är förvånad över mig själv och nästan lite stolt också. Saker och ting är inte så omöjliga som de ter sig ibland.

Minns ni min spaning efter lämpliga kristallkronor? Eventuellt har jag hittat en potentiell krona, men den ligger på tradera så vi får se. Det är faktiskt lättare att hitta lämpliga kristallkronor där än vad det är på blocket. Märkligt.

Senaste träningspasset fann jag också saker att glädjas åt. Jag fick en komplimang för hur fina mina armar/axlar är nu (yes, musklerna syns riktigt bra nu!). Jag märkte tydligt att jag har förbättrats på sparringen när jag körde mot en grabb som varit borta i två månader och som tidigare kunde ge mig en del stryk – nu var det jag som gav honom stryk.😀 Ja och sedan har jag hysteriskt roligt åt att somliga på kickträningen vill leka matchmakers, haha! Ni skulle ha hört konversationen.😛

Jag måste förstås berätta vad vi gjorde på träningspasset igår, det går inte an att hoppa över den biten. Vi tränade i två timmar och fick för första gången i världshistorien inte göra en endaste armhävning eller situps! Jag är fortfarande smått chockad över det, för det är standard att vi gör det. Uppvärmningen var också ovanlig; vi hade stationer på de olika säckarna. Två personer per säck och när den ena plågades med varierande övningar i 2 min på säcken så skulle den andre plågas med djupa knäböj och benutfall under den tiden, sedan var det byte. Säckövningarna var raka slag i snabb takt, snabba sparkar, hårda sparkar, knäande och krokar på varierande höjd. 10 min stretchning på det, sedan körde vi lite mot thaimittsar. Mittshållaren fick bestämma de olika kombinationerna och kunde även ge igen lite för att se till så att den som slogs/sparkades även hade reflexer nog till att försvara sig. Sedan blev det 50 rundsparkar på raken per ben och efter det sparring. Den körde vi inne i boxarsalen, så att ett par alltid kunde gå några ronder i ringen. Det är ju rätt annorlunda att sparras där det går att bli inträngd i ett hörn…men jag hoppade sparring i ringen och körde bara utanför. Jag känner mig inte redo för att möta någon i ringen än. SÅ duktig är jag inte!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

