All smärtas dag?

Jag är ironisk om ni inte redan har gissat det, men ärligt, alla hjärtans dag är så oerhört parinriktad jämnt att det är lätt att gräva ned sig själv när man inte befinner sig i ett lyckligt förhållande. Vad handel och andra lätt glömmer bort är att dagen är lika mycket till för goda vänner, snälla familjemedlemmar och dylikt. Så ni som är mig kära på de planen; tack för att ni finns där för mig i glädje och sorg! En stor varm kram till var och en från mig!

Ikväll är det kickträning också. Får se om det är fler än jag som dyker upp där. Jag kan tänka mig att många stanna hemma för att mysa lite. Förresten, jag berättade aldrig om fredagspasset. Det var inte särskilt hårt, men svettig blev jag förstås och vi gjorde en del nyttiga övningar. J lyckades ge mig ett nytt blåmärke på låret under en blockeringsövning. Detta trots att jag hade en mitts emellan!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

En kommentar till All smärtas dag?

  1. Elisabet skriver:

    Tja. Jag håller med dig om alla hjärtans dags ”tjafset”. Jag tror du fattar nu varför jag inte gillar den 14:e februari, eller har det varit i ditt medvetande länge?
    Som tur är så bor jag på en liten ort och har en liten dagstidning så det har inte varit så mycket läbbiga annonser för restaurangmys och köphjärtan-grejer… Har väl lyckats undvika sådan reklam i broschyrer och affärer också. Märkligt. Hudik skiter kanske i den dagen!
    Jag gläds dock åt att gymnasieeleverna i Hudik fick möjlighet att göra egna kort i rosa papper till vem de ville. En tjej (-eller var det kille?) berättade i en liten artikel i tidningen att hon gjorde kort åt halva släkten! Suveränt! Då kan man gläda sig åt alla hjärtans dag:-)
    Sen brukar jag tänka på hjärtsjukdomar denna dag. Jag har en bunt släktingar i ung ålder som är hjärtopererade, och pappa har ju haft en infarkt… Men det funkar ju inte i de länder där det heter ”Valentines day”.
    Och dagen heter faktiskt på svenska ALLA hjärtans dag! Snart får du brev (riktigt) från mig som jag skrev med all min kärlek till dig:-)
    Kramar / Elisabet

Kommentera

