Irritationsmoment

Irritationsmoment i mitt liv just nu:

  • Kundtjänsten på mitt nuvarande elbolag. Jag ställde ett antal frågor via mail för en vecka sedan, fick ett svarsmail igår (!) där jag inte fick en endaste fråga besvarad. De ignorerade även att jag inte ville köpa el från dem. Däremot fick jag reda på att mitt bostadsföretag inte hade fixat flyttanmälan om elen som de hade sagt att de skulle fixa. Där har ni för övrigt irritationsmoment två; folk som säger en sak och uppenbarligen gör en annan. För ja, det är inte det enda de har slarvat med. De skulle även skicka ett besiktningsprotokoll till mig. Nu har det gått över en vecka och jag väntar fortfarande på det utlovade besiktningsprotokollet.
  • Elbolaget jag har lämnat intresseanmälan och kontaktuppgifter till så jag kan få det avtal jag vill ha. De skulle kontakta mig men har inte hört av sig än. Vill de inte ha mig som kund eller? Jag måste få saker och ting ordnat i god tid innan inflyttning, annars blir det bara mer strul.
  • Förkylningen jag har åkt dit på. Orken till att göra och saker och ting är inte vad den borde vara och lusten till att jaga folk via telefon är ännu mindre när rösten påminner om en whiskydrickande storrökares. Dessutom gör det ont att prata.😦
  • På tok för lite kickträning. Har bara blivit ett träningspass den här veckan och mer kommer det inte att bli. Även om handen känns bättre idag så sätter halsontet effektivt stopp för all träning. Det kommer bli en minimal promenad senare idag, det är allt. Lite frisk luft måste jag ju få.

För att balansera upp det hela så får jag väl meddela att jag har fått fatt i ett ypperligt soffbord i bok och tack vare allra snällaste hästägaren så kommer jag kunna få hem bordet också!😀 På plussidan så har jag även fyndat en bra traktörpanna och blivit av med lite oönskvärda saker genom donation av ytterligare två kassar med saker till en secondhandbutik.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

