Vitlöksfrossa och förkylning

Vitlök på längden och på tvären? Nej, men åtminstone mycket vitlök minst en gång om dagen. Rå vitlök. Häromdagen skar jag skivor av vitlök och åt tillsammans med pickles. Tro det eller ej, men det var inte så tokigt! Bättre än att stoppa in en vitlök rätt upp och ned i munnen i alla fall. Sedan har jag haft hemmagjord vitlöksdipp och vitlökssmör. Ikväll blir det förmodligen en dressing med finhackad rå vitlök i. Allt för att försöka mota bort förkylningen som envist håller sitt grepp om mig. Jag äter mycket färsk frukt nu också och proppar i mig c-vitamin.

Det är märkligt, men för att vara en förkylning är den ändå rätt okej. Jag är van vid feber, megaont i halsen ett dygn, total nästäppa och en massa hosta. I nuläget är jag knappt snuvig, har bara lite lätt hosta, har visserligen haft lite feberkänningar en kväll och ont i halva halsen (ja, halva!) i snart två dygn. Hängig och orkeslös är jag, men inte värre än att jag ändå lyckas flyttpacka någon kartong, småstäda lite och göra ärenden. Vissa saker måste helt enkelt göras oavsett hur jag mår, men jag skippar gäster och dylikt nu. Träning lär det heller inte bli någon på ett tag och jag kan ändå inte köra med linser så länge jag är förkyld, så det är lika bra att stanna hemma. Det är ju sparring nästan varenda pass nuförtiden och tro mig, det är ingen hit att sparras halvblind.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vitlöksfrossa och förkylning

  1. Elisabet skriver:

    Det värsta är väl att din halvdana förkylning kommer att påverka dig i en månad! Det var så för mig…. Feberkänningar ibland, ont i halva halsen osv… Och det jag minst gillade var att jag var orkeslös i flera veckor! Hu! Inget jag önskar andra! Jo, kanske endel kan få det för att tagga ner eller som en liten elak hälsning från mej. Men jag kan inte komma på någon jag vill sända en långdragen jobbig förkylning till nu såhär på rak arm…

Kommentera

