Slemmigt monster

Akta er för det slemmiga monstret! Kort och gott; undvik mig. Jag gör mitt bästa för att inte vistas bland folk och det har gått bra bortsett från den lilla stund då jag verkligen var tvungen att gå och handla. Det var kris på matfronten! Inte världens mest lyckade projekt dock, för nu känner jag mig febrig igen. Dags att inta sängläge och hoppas på bättring. Förkylningen (eller är det influensa?) verkar åtminstone gå åt rätt håll efter gårdagens totala däckardag. Det halsonda är nästan helt väck, febern dyker bara upp när jag har ansträngt mig och jag har kunnat prata idag – om än med totalt nasal och hes röst. Att hostan och snuvan är värre är smällar man får ta. Måtte jag bli frisk till fredag, eller åtminstone frisk nog att överleva en tur in till Malmö! Någon träning lär det i alla fall inte bli den här veckan, det är jag rätt säker på vid det här laget.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

