Man ska inte ropa hej…

Igår skrev jag att det halsonda nästan var helt borta. Vad tror ni händer? Jo, idag fick jag riktigt ont igen, på vänster sida där allting började för snart en vecka sedan. Morr! Nu får mitt immunförsvar ta och skärpa sig och vinna över det onda! Fortsätter det så här får jag krypa till korset och ringa sjukvården. Gränsen för att ringa dem är när det halsonda har pågått över en vecka. Hoppas det inte går så långt, för jag hatar att uppsöka läkare. Annars har jag rentav orkat göra lite nytta idag. Diskat, rengjort fläkten och brödrosten. Packat två flyttkartonger med böcker och kläder. Efter det fick jag världens hostattack och övermannades av trötthet, så då blev det tid framför datorn istället, men i alla fall. Jag har inte behövt ligga i sängen än, så visst går det framåt?Känner mig inte fullt så slemmig idag heller, har nog krympt från gigantiskt slemmonster till medelstort slemmonster. 😉

Jag skrev väl att jag av förståeliga skäl ligger efter med träningen? Nå, jag insåg att jag faktiskt har fått lite träning den här veckan i alla fall, om än omedveten sådan. Varje gång jag hostar så tränas magmusklerna. Inget ont som inte har något gott med sig! Jag hade rentav träningsvärk i magmusklerna igår, det ni! Hjärncellerna har inte varit så aktiva på sistone, så det tog ett tag innan jag kopplade hur jag kunde ha träningsvärk där.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

