Flyttångest

Nu är det bara en halv vecka kvar tills jag flyttar. Det är lite som himmel och helvete i ett att flytta. Det ska bli skönt med eget, men hopplös som jag är så bekymrar jag mig fortfarande över hur katterna ska fixa att krympa ned ytan till hälften. Det blir så många av deras sovplatser som försvinner och jag vet ännu inte om jag kan ersätta dem. Har ingen klädkammare och inget linneskåp. Jag ska försöka ordna en liggplats ovanpå någon av bokhyllorna – i nödfall lägga en filt där, men det bästa vore om jag kunde få plats med en puff på hörnskåpet. Risken är väl bara att den trillar ner, men det vet jag inte förrän jag har försökt! Arion lär väl få spader om inte puffen hamnar i ett högt läge, han ÄLSKAR sin puff ovanpå linneskåpet så jag måste ha något liknande dit jag flyttar. I värsta fall får jag väl sätta upp en hylla bakom hyllan för att bredda det hela. Jag ska norpa en ligghylla från stora klätterträdet också och sätta i toppen av galoppträdet, för det skulle ge en extra liggplats på ett område jag annars inte kan göra ett smack med. Inte för att det lär kunna ersätta klädkammarliggplatsen, men i alla fall.

En och en halv bokhylla kommer fungera som vägg/avdelare till sovalkoven så det blir som ett eget litet rum där bakom. Det tror jag blir bra för katterna! För mig med för den delen, även om det kommer bli lite mörkt därinne när jag gör så, men jag har belysning i hyllan ovanför sängen och jag lär väl ha en skrivbordslampa med.

Jag nojar fortfarande över hur jag ska lyckas klämma in alla saker, men det löser sig väl. Det är dumt att oroa sig i förväg, för det är fullt möjligt att jag oroar mig i onödan. Utom möjligen för min stereoanläggning som det helt ärligt inte finns plats för någonstans just nu. Får väl ha den nedpackad så länge, för jag vill inte göra mig av med den.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

