In i den ytliga världen

Idag blev det ett besök in i den ytliga världen. Jag satte min fot i en klinik som egentligen sysslar med plastikkirurgi och låt mig tala om att det märktes! Trycka på knapp för att komma in i byggnaden, sedan väntade ytterligare en knapp för att kunna komma in när jag väl nått toppen. För givetvis låg kliniken högst upp. Det var modernt inrett med rätt lyxiga saker. Fint ställe att hänga av kläderna på och i väntrummet fanns en gigantisk platt-TV man kunde roa sig med, färsk frukt på bordet, snittblommor i vas, en bok om plastikkirurgi att bläddra i, broschyrer om gissa-vad, modern konst, tjock matta på golvet osv. Jag tror det tog mig 10 min innan jag faktiskt vågade ta en titt i den där boken. Ja inte för att jag någonsin ska låta någon sätta en kniv i mig, men nyfiken är jag då alltid! Dessutom har jag lekt med tanken att fixa vissa saker på mig själv, även om det alltid slutar i att jag aldrig skulle våga göra något, för att inte tala om att det är på tok för dyrt. Hade man däremot kunnat vifta med ett trollspö och på så sätt helt gratis och smärtfritt lyckats åstadkomma vissa smärre förändringar, ta mig tusan om jag inte hade hoppat på det.

Jaha, så vad gjorde jag där då? Jag skulle bara besöka en samarbetspartner till kliniken för att få lite rådgivning om en helt annan ytlig sak; min hy. Säga vad man vill, men ytan har betydelse för hur man uppfattas av omvärlden, det måste ni hålla med om. Innehållet som är det som är det viktigaste, kommer först vid andra anblicken. Jag är helt enkelt trött för att bli uppfattad av somliga på ett visst sätt för att min hy behagar bråka en del med mig. Torr vinterluft och annat ställer till det, men nu ska det rådas bot på det. Har nya produkter som ska testas och hoppas de ska ge bra resultat. Kanske kör jag en IPL-behandling senare i år också, vi får se.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

