Slutspurten närmar sig

På tisdag smäller det, då börjar jag flytta över till nya lägenheten! Då jag fortfarande ligger efter med flyttpackandet så har jag fått vara flitig som ett bi idag och visst, några kartonger till är packade. Det börjar se lite halvtomt ut i klädkammaren nu! I sovrummets bokhyllor är det däremot illa ställt; fyra bokhyllor som ska tömmas på något magiskt vis. Låt mig tala om att av de fyra är det trädgårdshyllan som blir värst att packa, för böckerna där väger bly. Det går inte i många böcker i en kartong innan den har uppnått maxtyngd…samma sak om jag försöker packa i kassar, det blir inte många böcker där heller om jag går loss på trädgårdsböckerna. Nåväl, det löser sig väl, hoppas jag.

Tvättat har jag gjort idag också, så det var absolut sista gången jag tvättade åt fler än mig själv. För jag har ju skött även den biten åt T de senaste åren… Han kommer nog sakna sin markservice otroligt mycket när jag inte är kvar här, eller åtminstone inbillar jag mig det. Skälet till att tvätta så här sent är förstås att behöva släpa med sig så lite smutstvätt som möjligt bort till nya lägenheten, såväl som få med sig sprillans nytvättad kudde, täcke och gardiner. Mysigt! Jackor och sådant tog jag förra omgången. 🙂

Katterna har för övrigt fortfarande hysteriskt kul, de njuter av det kaos som flyttkartonger överallt innebär! Flyttkartonger är enligt bengaler extremt bra att använda som nya vägar upp till favoritställena och så kan man leka herre på täppan också, såväl som roa sig med att tassfäktas på olika nivåer. Tomma flyttkartonger som jag precis ska börja packa i, ska givetvis hoppas ner i. Skitsamma om jag packar i ena änden, som katt sitter man kvar ändå! Kartonger som tillfälligt blockerar en gång, förvandlas raskt till en rolig hinderbana som går att ha kattrace över. Packningsmaterial kan man leka koja under.. Japp, det finns helt enkelt inga nackdelar med flyttkartongskaos enligt busbänglarna! Fröken Gosnos bryr sig däremot inte ett dugg, hon ligger minsann på sina vanliga ställen och leker med sina vanliga leksaker. 😛

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Katterna, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

