Fyndat på bokrean

I år var första året jag faktiskt inte ens var på bokrean den första dagen, annars har jag varit en trogen bokreabesökare sedan mellanstadiet. Det ni! Inte för att bokreorna är vad de brukade vara, men i alla fall. Jag går i alla fall, för har jag tur så kan de ha lagt dit något som inte står i reakatalogen och just det kan visa sig vara ett fynd. I alla fall, i år har det istället blivit att jag surfat lite och häromdagen var jag inne på SF-bokhandelns hemsida. Det var där jag gjorde årets fynd! En inbunden bok på engelska som heter The Adamantine Palace. Första delen i en ny fantasyserie som har fått väldigt goda omdömen. Jag tyckte själv den lät intressant när jag läste vad den handlade om, så vi får väl se om den är lika bra när jag väl läser den. Inte för att jag kommer ha ro till att läsa något de kommande dagarna, flytten kommer ta all min tid.

Jo just det, när jag ändå skriver ett inlägg om böcker igen, så måste jag förstås tala om att det kommer en massa trevliga böcker nu under våren. Fortsättningar på diverse favoritserier jag har. 🙂 Såsom Kings of the North av Elizabeth Moon och The Inheritance av absoluta favoritförfattaren Robin Hobb. Can’t wait!

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Böcker, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

