Det närmar sig

Kors i taket, det närmar sig slutet på flyttkarusellen! Idag är det meningen att sängen och katterna ska flyttas över, vilket alltså innebär att jag ska börja sova i lägenheten om nätterna. Måste bara fixa plats för sängen först, för just nu står där en hög med kartonger. Kommande dagar kommer jag få ta växter och småplock.

Det är ett par saker som stör mig än så länge. För det första har jag inte fått någon som helst respons på vare sig mina anmärkningar på besiktningsprotokollet eller det jag faktiskt har felanmält. Mest akut just nu känns det som att få upp hatthyllan och ett byte av garderobsinredning är, för det går verkligen inte att få in en massa kläder, dukar och sådant där just nu. Hyllorna håller inte för något. Sedan behöver det tätas kring avloppsrören i köket, för just nu sipprar det in röklukt den vägen! Lagom kul när det luktar rök morgon och kväll.

Fläkten i hela byggnaden väsnas rätt rejält. Lustigt nog tänker jag inte på det när jag har sällskap  lägenheten, men så fort jag är själv så stör jag mig på ljudet. Det är då i köket och badrummet som det hörs mycket, nästan i klass med min datorfläkt.

Nåväl, vi får se hur jag trivs i min nya lya sedan. Jag behöver förmodligen bara vänja mig. Utseendemässigt ser det i alla fall ombonat ut nu, så jag kan absolut dra hem folk och umgås lite. 🙂

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

