Nästan färdigflyttad och spelgalen

Nu menar jag verkligen det; jag är nästan färdigflyttad! Har tre saker kvar nere i källaren, en kartong uppe i sovrummet, lite trädgårdsverktyg och amplarna på balkongen, två kassar skor (!), hästprylarna och städprylarna inne i lilltoan. De fyra sistnämnda sakerna får av nödvändighet vara kvar ett tag till, men resten har jag tänkt ta så fort jag har fikat klart. För ja, jag är bara hemma en sväng för att fika. Måste hålla stenhårt på mattiderna när det är träningsdag. Jag kommer alltså sticka och träna ikväll som jag ska, fastän det är mer än lovligt frestande att stanna hemma och spela Dragon Age II. Jag har helt klart kommit in i spelet nu och till min stora förtjusning tycker jag lika mycket om det som ettan! De som har spelat DAO Awakening och var glad i Anders där, kan glädja sig åt att det går att flirta med honom i tvåan. Han är visserligen väldigt förändrad, har bytt ut sarkasmen mot en dystrare syn på livet (spelar ni får ni förklaringen till varför), men sin dragningskraft har han kvar. Min gamla alter ego Ehlana hade nog blivit sorgsen över Anders förändring. Mitt nya alter ego Marian Hawke har inga problem med nuvarande Anders, men vill gärna att han ska finna en strimma av ljus i livet – i form av henne själv. 😉

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Dragon Age, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nästan färdigflyttad och spelgalen

  1. Elisabet skriver:

    Hm. ytterligare en Anders. Anders 4 borde han bli… Jag får väl börja spela det där spelet. Jag kan nog sitta och sura med honom och få fram mer mörka sidor av livet. Vore fint. Inga ljusglimtar är välkomna…

Kommentera

