Gnällkärring

Jag fortsätter envist att jaga folk för att komma tillrätta med alla de saker jag har skäl att gnälla på. Absolut högst prioritet är att komma tillrätta med att det sipprar in cigarettrök från, misstänker jag, den som bor under mig. Sipprar är förresten ett för milt ord med tanke på den stank som uppkommer. Det märks tydligt när personen är hemma och bolmar så det står härliga till. Igår var personen tack och lov frånvarande större delen av dagen, så det gick att vistas i lägenheten utan att gå under. Idag har jag inte varit så lyckligt lottad. Väcktes innan kl sex av hög musik och en cigarettstank som stack i näsan. Stanken har förnyats gång på gång hela dagen, så efter att jag hade behövt stå i köket och diska en stund så sved det i ögonen och jag hade fått huvudvärk. Mysigt värre. Då har jag ändå försökt vädra lite, men det hjälper föga när det kommer ny cigarettrök hela tiden. Jag är så fruktansvärt trött på det hela! Stinker i trapphuset gör det också och jag fattar inte, är det bara jag som tycker det är förjävligt? Det är inte tillåtet att röka i trapphuset, så varför är det tillåtet att det sipprar ut rök från en lägenhet? Det ger samma effekt.

Bostadsbolaget ska i alla fall få hit någon som kan täta det där hålet kring avloppsröret under diskhon. Jag hoppas innerligt att den personen kommer hit snarast och att det ger effekt, för vad gör jag om det fortfarande sipprar in rök efter det? Ser mig om efter en ny lägenhet igen, nu när det var sådant besvär bara med den här flytten? Nåväl, ska inte rita fan på väggen än, men ni kan tro att jag ångrar att jag flyttade in här. Tala om att tidigare hyresgäst lyckades tajma in lägenhetsvisningarna, för hade jag märkt av rök då hade jag aldrig tackat ja till lägenheten.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Gnällkärring

  1. elisabet norell skriver:

    Kanske föregående gäst tätat med plastpåsar eller papper då vid visningen eller mutat grannen med pengar för att inte vara inne? Hoppas det stinker ordentligt när reparatörerna kommer. Men de är ju inte bostadsbolagets eget folk antar jag, och därmed kommer allvaret i frågan visst inte dem till del. Hm. Hittills har de ju inte tagit det på så stort allvar. Bara det att det var otätt tycker jag är konstigt. Örk för vissa hyresgäster! Tråkigt att du är ”tvungen” att vara hemma hela dagarna. (Hade inte varit så stor skillnad om du jobbat, för lukt och väsen kan komma när som helst förstår jag.)
    Attans granne! Stackars dej:(

Kommentera

