Ohh, träningsvärk!

Det var som sjutton, jag har lätt träningsvärk idag! Det var länge sedan sist och jag är lite extra glad över att den bl a sitter i magmusklerna. Uppenbarligen var det inte helt fel att tränaren propsade på att vi skulle göra 300 situps. Jag och K körde dem i par, 100 åt gången. Ett gäng raka och ett gäng åt vardera sida. Vi var överambitiösa och slängde frivilligt in både armhävningar och rygglyft också. Jag nöjde mig med totalt 60 armhävningar, varav 10 breda och 10 smala. Skönt!

Igår var det annars fokus på boxningsteknik, så vi övade raka slag, rejäla krokar och rejäla uppercuts på olika höjd. På sluttampen körde vi 3 min hårda rundsparkar och rörde hela tiden på oss. Väldigt konditionskrävande om vi säger så! Det känns som om jag nästan är tillbaka där jag var innan mitt långa uppehåll, så det är bra. Nu börjar det bli skönt utomhus också, så snart kan jag börja jogga igen! Måste bara komma iväg på den där långpromenaden in till Malmö och köpa nya ordentliga löparskor. Nuvarande är kassa.

Får jag blanda in lite annat i det här inlägget? Jag fick iväg ansökan till mitt drömjobb idag, så håll tummarna för mig! Om en timme ska jag dessutom iväg på en rekryteringsträff. Inte för att jag har några större förhoppningar om den, men det är väl bra att gå ändå. Har skrivit ut en bunt CV att dela ut utifall att. Utan foto. Jag testade att ha ett foto, men det blev så dålig kvalitet på det när jag skrev ut det, för skrivaren är inte avsedd för att skriva ut annat än text. De ser mig när jag lämnar CV:et, det får väl räcka.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Arbete, Kickboxning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

