Onyttiga veckan

Den här veckan blir tydligen onyttiga veckan! Inte nog med att jag har skippat kickboxningen, jag har även ätit ovanligt onyttigt denna veckan och än är det inte över. Ikväll blir det fest hos T, bara för att toppa det hela. Jag får verkligen göra bot nästa vecka… I förmiddags var jag åtminstone duktig och tog en långpromenad. Det duggregnade när jag påbörjade promenaden, men det gjorde ingenting. Temperaturen är behaglig och det är en härlig vårkänsla i luften idag! Jag såg rentav några scillor lysa med sina blåa knoppar i ett dike. Årets första fluga har dykt upp också, på balkongen. Blev medveten om det när jag hörde bengalbusarna rusa omkring på balkongen och ge ifrån sig klagande läten i stil med ”mamma, jag kommer inte åt flugan, men jag VILL fånga den, jag VILL”. Jag borde ha plockat fram kameran och filmat dem, för de var hysteriska i sina försök att komma åt flugan!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

