Huligankatter

Jag var borta sju timmar på kvällen igår och tydligen passade bengalerna på att ligga och sova under den tiden, så de var härligt(?) utvilade när jag kom hem och skulle sova. Jag tror klockan var två när jag lade mig och det tog inte mer än någon minut innan Helios bestämde sig för att han ville gå ut på balkongen. Det krafsades och klagades så mycket, att jag efter en kvart eller något gav upp och gick och öppnade dörren. Givetvis räckte det inte med att komma ut på balkongen, för det han egentligen ville var att jag skulle jaga honom fram och tillbaka mellan balkongen och köket. Jag var trött och mådde väl inte tiptop heller, men insåg att jag definitivt inte skulle få en chans att sova förrän jag faktiskt hade busat med Helios. Sagt och gjort, upp en sväng, jaga honom lite fram och tillbaka och dessutom slänga en leksak i lämplig riktning. Det fungerade utmärkt, för efter det fick jag en chans att sova! Knaskatt som MÅSTE busa med matte. Att det inte duger med Arion?

Mina huliganer fick också sen middag igår, för jag hyste en förhoppning om att faktiskt slippa bli väckt tidigt på morgonen av en hungrig Arion. Tji fick jag på den fronten också. Eller ja, i själva verket fick jag väl en halvtimmes sovmorgon och blev väckt halvnio av en hungrig Arion. Inte jättemuntert när jag förmodligen somnat kring tre.. Jag testade att ligga kvar i sängen, men till ingen nytta. Arion gjorde sina sedvanliga hyss för att få upp mig. Seriöst, är det någon som pallar ligga kvar när det finns risk för klösmärken i tv/dataskärm!?

Jag kan för övrigt meddela att frukosten intogs på nolltid av både Helios och Arion. Märkligt, de fick ju inte mindre mat än vanligt igår, så varför var de extra hungriga imorse? Nu är mina huliganer visst på bushumör igen, så det är väl bäst jag aktiverar dem lite. Det är lugnast så.

PS Glömde ge er en uppdatering om Mintha också. Fröken Gosnos tycks äntligen ha lagt av med stresslickandet, men för att vara på den säkra sidan så fortsätter vi med kortisontabletter ett tag till, om än i minskad mängd. Bättre att fasa ut det långsamt, än åka dit på ett bakslag. DS

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Katterna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

