Hatkärlek

Mitt nuvarande förhållande till kickträningen är hatkärlek och jag vet inte riktigt hur jag ska göra när nuvarande period är över. Fortsätta och ta smällarna med tränare man inte är riktigt nöjd med och de plågsamma sparringpassen? Byta ner mig en grupp och få ännu mindre feedback, kortare träningspass, men knappt någon sparring och väldigt enkel sådan? Lägga kickboxningen på is tills gnistan (eller ny inspirerande tränare) infinner sig? Testa en annan klubb? Testa thaiboxning? Fast efter att ha tagit en titt på tre thaiboxningspass igår så blev jag lite avskräckt – Mr E kör riktigt hårt med dem där. Å andra sidan får folk en grym kondition och styrka, samt blir ena hejare på att både slå och sparka hårt.

Kickpasset i måndags var väl ur tekniksynpunkt inte så tokigt. Vi hade en övning där man tog ett steg framåt och samtidigt slog ett slag i magen, tätt följt av att gå upp och lägga en högerkrok som kom som från ovan så den låtsasträffade kinden. Jag säger låtsasträffade eftersom vi i själva verket hade en mitts emellan. Den andra bra övningen vi gjorde var att blockera en rundspark och så direkt från blockeringen (som innebar uppdraget knä) slänga iväg en frontspark. Rätt klassiskt att använda i sparringen tycker jag, om man bara kommer ihåg det och står tillräckligt nära för det. Vi körde även en övning där man slår två snabba raka slag, följt av en snabb rundspark.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning, Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

