Om någon missat det

  • Jag fotade kattutställningen i lördags och de bilderna hittar ni här.
  • Jag fotade thaiboxning igår! De bilderna har jag inte ens hunnit titta på än, men förhoppningsvis finns där några godbitar som jag kan visa er. FYI, grabbarna i sista gruppen kör med bar överkropp, så att det ska synas att slag och annat tar som de ska.
  • Det kommer fortfarande in en massa röklukt i min lägenhet. 😦 Jag trodde att tätningen hade trollat bort problemet, men det visade sig att personen under mig hade haft ett rökuppehåll (eller varit borta?) i två veckor. Imorse vaknade jag innan klockan sex av att det stank rök i näsborrarna. Ni kan inte ana hur äckligt det är för en icke-rökare. Eller jo, det kan ni nog. Hostig blir jag av skiten också. Måtte människan få ett infall och flytta inom en väldigt snar framtid, för jag tvivlar på att det skulle hjälpa om jag bad personen att ex enbart röka under fläkten. Är man storrökare och röker inomhus så ger man nog inte ett rött öre för icke-rökares åsikter. Som jag sagt tidigare; jag hade aldrig i livet flyttat hit om jag hade vetat att det bodde en storrökare under mig.
  • Det blir anställningsintervju på måndag och jag har blandade känslor inför det.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Arbete, Thaiboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Om någon missat det

  1. Elisabet skriver:

    Om kickboxningen: fortsätt och nöta! Men jag vet inte om jag skall råda dig att gå ner en grupp eller fortsätta i samma.
    Om jobbintervjun: Konstigt du har blandade känslor? Är det inte på ARt?
    Ta tre djupa andetag ofta. (Även nu innan måndagen) Kom ihåg att du inte skall dit för att ”kriga” om en plats. Intervjuarna vill veta mer om dig -och de andra de intervjuar. Klart de måste prata med alla! Berätta inte för mycket, dvs. pladdra inte som mig:-/. Var inte rädd för pauser. Fråga om hur de tänkt på företagets framtid om några år, nuvarande omsättning, antal gäster mm. Säg inte som mig: ”Nä, jag har inga speciella frågor, jag vet ju redan så mycket!”
    Tänk in dig själv i situationen att ha jobbat där några år -vad vill du då? Hur vill du utvecklas där? Bli chef? Vara med och utveckla nya saker? Vill du kanske gå in i forskning? -frågan från dig om det ämnet handlar helt enkelt om hur mycket knutet till SLU rehabträdgården är och om du kan få vara med i den processen att utveckla och stöda forskarbiten. Bra för både dig och företaget! (Mycket bättre än att antyda att det bara är ett jobb som du tycker är roligt för att DU får pula=greja med växter och jord. Det är inte du som skall rehabiliteras… Du skall vara med och ”driva” och hjälpa andra.)
    Kom ihåg att du är en person som har omsorg om andra! Du är uppmärksam på andras behov: Jag säger bara undulater och katter… Du kan så mycket och kan lätt tillämpa det på människor också. Du gör allt för att andra skall må bra! Att nämna din omsorg om djuren kan jag tänka mig ger en fin bild av dig som förstående för människors beteenden.
    Förresten: kom ihåg att bry dig om dig själv också. Vad behöver du för att må bra? Se till att må bra!
    Jag håller tummarna!
    Till sist: Du får uttrycka dig som att det är ditt jobb! Det här har jag väntat på så länge -nej; Jag skulle redan ha jobbat här idag om inte anställningsreglerna (?) var bestämda genom SLU. Och ni vet att ni gärna haft mig med i ert team för länge sedan! Amen!

  2. Elisabet skriver:

    Klart du får jobbet och då kan du genast se dig om efter en ny lägenhet!!! En större:-) Utan grannar:-D Med trädgård!
    Nu gör mina tummar redan ont….

    • h7elieng skriver:

      Å vilken härlig bild du målar upp med större lgh, utan grannar (eller nåväl, inte så många och inte så tätt inpå) och med en trädgård! I WISH!

Kommentera

