Kick och powerade

Gårdagens pass var ganska okej. Nyttiga övningar och sedan sparring. Själva sparringen gick bättre än förväntat för min del, jag kände mig inte totalkass i alla fall utan fick in några bra träffar utan att själv bli totalmanglad. Dock var det en som skadade sig igår, en spark som tog lite olyckligt när den blockerades, men killen hämtade sig relativt kvickt. Det börjar bli en dålig vana det där med att någon skadas.. Ändå körde vi bara light contact igår och vi fick själva avgöra om vi ville köra med eller utan lowkicks osv.

Jag och K körde våra sedvanliga situps i par, 300 st, varav 200 med tyngd. Ja och så drog vi till med lite skivstångsvikter för att träna armar och sådant också! K hävdar att jag borde öka vikterna nu, men jag tycker nog det är för tidigt att lägga på 5 kg till. Jag ökade antalet repitioner igår istället, så får jag se om det leder till någon träningsvärk. Det var drygt att köra det sista setet.

Tog en Powerade efter passet och det var mumma! Godare/friskare än min egen sportdryck faktiskt. Kan det ha att göra med att det är BÅDE citron och grapefrukt i? Jag har enbart citron i min hemmagjorda. Till på köpet kommer Powerade i en bra flaska, som jag tänkte diska ur och återanvända.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

