Ökad styrka?

Jag har efter de fyra senaste kickpassen kört lite skivstångsträning och ta mig tusan om det inte redan har gett resultat! Igår gjorde jag 40 armhävningar på raken, det ni! Ökade på tyngden på skivstången också, visserligen bara med 2,5 kg till men ändå. Det kändes i alla fall kan jag säga och idag har jag träningsvärk i armar, bröst och axlar.

Gårdagens kickpass var inte så tokigt. All heder till J som agerade tränare! Bland annat en övning där motståndaren skulle hållas undan med front- och/eller sidosparkar hela tiden, så den som höll mittsen skulle vara aggressiv och försöka gå in mot den andra hela tiden. Vi körde även 25 hårda rundsparkar/ben på raken. Pust! Även en övning där vi skulle både slå egna slag, undvika motståndarens och sedan kontra, ett par olika slag/sparkkombinationer och till sist sparring. Varken jag eller E var på sparringhumör, men i slutändan gick vi med på det i alla fall. Körde lugnt och metodiskt istället, så det kändes tryggt. Eller ja, mot J hade jag en annan variant på begäran; hårda lowkicks mot honom så fick han försvara sig bäst han kunde och emellanåt försöka utdela någon egen spark. Det gick toppenbra!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

