Vitsippeår

Det måste vara vitsippeår! Jag tog en promenad till Alnarpsparken igår för att fotografera lite och jag kan inte minnas när jag senast såg ett sådant överflöde av vitsippor. Det var som om någon hade roat sig med att måla vita mattor överallt. Ovanligt stora vitsippor också! Fantastiskt fint var det i alla fall och det var så jag hade lust att slänga mig ner på rygg och drömma mig bort. Jag vet inte om jag lyckades fånga de vita sjoken på bild något vidare, för jag har inte kommit mig för att föra över bilderna till datorn än. För övrigt ska jag inte vara så dum att jag går till parken en solig helgdag igen – det var alldeles för mycket folk överallt för min smak, så jag stannade inte särskilt länge. Jag går hellre runt med kameran när jag får vara ifred och kan krypa, halvligga och allt vad jag nu gör när jag fotograferar, utan att känna mig uttittad och konstig. Dessutom är det skönt att slippa anstränga sig för att få en någorlunda ren bakgrund, utan en massa människor i färgglada kläder.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vitsippeår

  1. Elisabet skriver:

    Jag tog en som jag tycker snygg bild i Keukenhof där det var folk i bakgrunden och det gjorde bilden än mer intressant. Man kanske skall komma ihåg att folk hör till ”inventarierna” på Keukenhof eftersom det är en sådan välbesökt plats. Nu inser jag att jag måste sända bilden till dig:-) I förgrunden var det påskliljor och dess skuggor på en plattlagd gång. Personerna i bakgrunden var så små men livade upp lite. Gav perspektiv. Jag antar att jag med minskat skärpedjup hade fått bilden bättre. Bild kommer på annan ”kanal”./ Elisabet

Kommentera

