Studiebesök/fotosession

Igår hängde jag med till en liten kick/thaiklubb för att både kolla läget och fotografera. Jag har fortfarande mina funderingar på att ta en paus från nuvarande klubb och kanske är det idé att testa den här lilla klubben istället. Jag hade väl egentligen tänkt fortsätta på kickspåret, men fastän de egentligen ska ha både kick och thai på det här stället, så har det för tillfället blivit enbart thaiträning. Så, kör jag där så blir det thai.

Det är stora skillnader på det här stället och min egen klubb. Lokalerna är riktigt små och belägna i en källare, men å andra sidan är de ordentligt ventilerade. Det var svalt och skönt därnere, vilket är ett stort plus sommartid. Tränaren har god koll på vad alla är kapabla till, är lugn, sansad och inger förtroende. Enormt plus i kanten för vilka erfarenheter han besitter inom både kick och thai. Här har vi en person som vet vad han talar om. Jag är van vid min egen klubbs hårda tag under träningarna och på den lilla klubben kan jag väl konstatera att det var hårt på ett annat sätt. Mer fokus på snabbhet än styrka. De har gott om konditionskrävande övningar. Smärthärdandet som de är så glada i på min egen klubb, såg jag inte ett spår av igår. Inte heller de här dumma idéerna om att vara utan vatten hela passet. De är helt enkelt mer avslappnade på den här lilla klubben utan att för den sakens skull mista disciplinen. De tar större hänsyn till varje individ och av bråkstakar/oseriösa syns inte ett spår. Skönt!

Fotomässigt då? Enormt mycket svårare att fotografera, då lokalen är liten, långsmal och folk står på rad och tränar. Det är helt enkelt lätt att vara ivägen och svårt att hitta luckor till att få bra vinklar på folk utan att det dyker upp armar och ben från ingenstans. Ljuset är sämre på ett sätt och bättre på ett annat. Det är ett enhetligt ljus, alltså samma typ av lysrör, så jag slipper konstiga blå- eller grönstick i bilderna. Dock är det dunklare, så det kräver högre ISO-tal för att kunna få till de där slutartiderna som fryser rörelserna. Det var i alla fall en kul utmaning att fota där och jag har fått till några bra bilder. De kommer så småningom läggas upp bland mina nätalbum, men då min thaiboxarkompis A envisas med att vilja vara med och bestämma vilka bilder som läggs upp, så dröjer det lite.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering, Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

