Sparkar som en häst!?

Tjejen jag körde med igår på thaiboxningen tyckte att jag sparkade som en häst. Haha, verkligen? Jag som tycker jag har klena sparkar! Jämför mig å andra sidan med hur det låter och ser ut när grabbarna sparkar. Kan nog bero på det. Jag fick tjejerna i gruppen att tappa hakan igår också, för de tippade på att jag var 20 år. 😛

Gårdagens pass var bra, men jag måste erkänna att jag gärna hade hållit på längre. En timme är lite futtigt, för jag har en hel del kvar att ge efter den tiden. Nåväl, vi körde diverse slag/sparkkombinationer igår, så som snabb vänster rak tätt följd av snabb vänster rundspark. Höger, vänster rak med frontspark osv. Flera snabba rundsparkar på raken, såväl som stenhårda rundsparkar i valfritt tempo på räkning. På sluttampen hade vi lite styrka i form av magövning med medicinboll. Jag var lite kluven till om jag skulle köra med 3 kg eller 5 kg boll, men det blev det sistnämnda och jag hade verkligen inte behövt bekymra mig. När jag hade gjort 20 av situpsvarianten ta-emot-bollen-gå-ner-med-händerna-bakom-huvudet-och-gå-upp-igen-överlämna-bollen så bad jag glatt min träningspartner att fortsätta lämna över bollen till mig, för jag ville göra fler. Var inte det minsta trött i magmusklerna…

Efter passet gjorde jag självmant både armhävningar och rygglyft, samt stretchade noga. Övervägde att hoppa lite hopprep också, men prioriterade i slutändan att hinna duscha innan jag tog bussen hem. Det är förresten enormt skönt att vara hemma så tidigt som kvart i åtta efter träningen! Som rena rama sommarlovet. 😀

Är lite stel i musklerna idag och har visst sparkat upp ett blåmärke vid sidan av vänster skenben, såväl som några små vid sidan om höger skenben. Det är som det ska vara då. 😉 Jag ska satsa på en promenad i det kalla vädret i eftermiddag, så blodcirkulationen kommer igång ordentligt.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sparkar som en häst!?

  1. Elisabet Norell skriver:

    Om tjejerna på klubben skulle träffa din mamma så tog de nog fel på hennes ålder också! Vissa personer har den turen att ha gener som ger dem ett ungt utseende i åttio år eller mer! Sen skall man ju se till att ha ett ungt sinne och inte heller soffa till sig.
    Och sparka som en häst skall du ta som en komplimang tycker jag! Det betyder nog att du sparkar som en karl och inte ”tjej-fesar”, men att de inte förstår eller är vana att en tjej tar i så mycket. Genustänkande du vet…
    Jag hoppas innerligen att denna tolkning stämmer! För om hästsparkarna innebär slarviga yviga sparkar är det värre… -Men då hade ju å andra sidan dina tränare sagt ifrån för länge sedan!
    Njut av ”sommarlovet” med närheten till träningslokalen. / E.

Kommentera

