Långpromenad med bra syfte

Igår tog jag och Jea en långpromenad (7 km ser det ut som när jag kollar kartan) till Öspab för att kolla deras sortiment och priser. Jag råkade förstås köpa lite växter när jag ändå var där, för jag har letat efter färdiga blomstertobaksplantor i lämplig färg. Tyvärr hade de bara stora plantor, men det fick duga ändå. Valde en snygg mörkare rosa som går fint ihop med de jag har i lime. Köpte en liten Erbium också för att se om den kan tänkas fungera på balkongen. En silvernjurvinda slank också med hem, för att ersätta den som gick bort i vintras. Jag brukar få dem till att trivas såpass att de både övervintrar och frösår sig självmant.

Upptäckte för övrigt de första bladlössen på balkongen för i år. De camperade på de skira funkiaskotten, men är nu blott ett minne!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv, Växter/trädgård. Bokmärk permalänken.

Kommentera

