Svettigt pass

Puh, igår var ett riktigt svettigt pass! Vi var lagom många på plats för att kunna utnyttja längden på salen och slå/sparka fram och tillbaka i den. Vi började med vänster/höger/vänster rak/två höger rundsparkar och sedan gå två steg framåt och upprepa processen. När vi kom till slutet av salen så gjorde vi samma sak fast vi tog två steg bakåt istället. Tre gånger gjorde vi det innan vi bytte till att göra samma sak fast precis tvärtom. Höger/vänster/höger/mellansteg/två vänster rundsparkar. Puh! Man blev rätt mör av det. Vi gjorde även samma sak fast vi bytte ut de två rundsparkarna mot en frontspark istället. Efter det blev det till att befinna sig mitt på golvet igen och köra lite slagkombinationer där det även slängdes in höger/vänster knäande (eller tvärtom 😛 ). Till slut, enbart en massa knäande. Först med höger, sedan med vänster och till sist växelvis höger/vänster. Puh! Jag lyckades i vanlig ordning knäa så jag har försett mig själv med nya blåmärken. De är extra snygga på vänster knä av någon anledning. Har jag knäat hårdare med vänster eller är jag mindre härdad där? Har för övrigt även fixat nya blåmärken vid skenbenen. Kanske tur jag går i lång kjol idag…

Det blev lite styrka igår också; den där övningen där 5 kg medicinbollen ingår. För sakens skull drog jag till med 20 armhävningar också, men det kändes lite futtigt. Jag får nog se till att dra till med åtminstone 80 armhävningar framöver så jag inte förlorar mina triceps. De verkar inte så glada i armhävningar på det här stället ju, så då gäller det att ta den biten på egen hand, men det är trögt när man inte har någon som peppar en.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

