Fluga i ögat

Det har sina nackdelar att vara ute och springa på kvällen när temperaturen är mer behaglig. Igår fick jag en fluga i ögat när jag sprang. Blärk! Myggen och knotten klarade jag mig åtminstone undan, trots att det var en liten skogsdunge som jag och A sprang runt. A ska visst tävla i juni/juli någon gång och vill gärna komma i toppform tills dess, så han har fått för sig att vi ska köra intervallträning och backträning med burpees. Jag förvarnade om att jag hatar de träningarna, just för att jag av naturen inte är explosiv, men visst, det ÄR nyttigt med den typen av träning och det går alltid lättare när man är två. Vi körde alltså lite intervallträning igår, men för min del får det nog räcka med sådant en gång i veckan.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fluga i ögat

  1. elisabet skriver:

    Burpees -är inte det rapar? Äter man ett stadigt mål mat (ärtsoppa?)(eller kanske snarare dricker kolsyrad dryck) innan motionspasset för att sedan få håll och rapa med jämna mellanrum när man lubbar runt och anstränger sig???😉

  2. elisabet skriver:

    Här i Hudik är det ett e-4 lopp i augusti när nya e4 invigs så att alla bilister slipper passera genom Enånger, Njutånger och Iggesund på sin väg norrut. Tyvärr är de olika tävlingarna på nya e4 och inte på gamla sträckan, men den blir mycket säkrare att röra sig på (cykla/ löpa) sedan. Jag har en vag tanke på att satsa på den tävlingen, men först skall jag släpa mig ut i motionsspåret igen efter vinter och sjukdom. Kan andra tjockare personer än mig springa maraton så kan väl jag också!!!

Kommentera

