Äntligen snusa häst igen :)

Igår blev det äntligen till att snusa häst igen! Jag följde med L till veterinären, då A skulle på återbesök. Stackaren har ju en liten urkalkning i kotleden som följd av ligamentskada. Hur som helst gick det bra hos veterinären. A visade ingenting vid longering i skritt och trav (och diverse andra fina gångarter som han drog till med…det är A i ett nötskal det!) , men däremot efter böjprov. Hur som helst var det en förbättring jämfört med föregående besök, så vi skulle absolut inte ge upp hoppet än utan köra ytterligare en behandling. Härligt!

När vi kom tillbaka blev det en runda till Torup, för att jag skulle få titta på en anläggning där. L har högtflygande planer som involverar mig, men vi får se om det blir något av det. I sådant fall skulle det bli aktuellt redan till sommaren! Vi åkte förbi statarmuséet också och de har bl a en liten plantskola där. Såg även en skylt om hälsoträdgård och efter lite googlande nu på morgonkvisten så konstaterade jag att de hade trädgårdsterapi där. Hallå! Gissa om jag måste kolla upp det mer noggrant! Tydligen startade de i september 2010, så det är rätt nytt om vi säger så. Inte undra på att jag hade missat det..

Hemma hos L igen så blev det en ridtur på goa F. L cyklade med B, för att han skulle öva på sin trav. Han går fortfarande och spänner sig i traven, men utan ryttare blir det lättare för honom att försöka slappna av. F testade mig två gånger med att försöka beta, men hon lyckades aldrig med mig på ryggen. Damen har tydligen lagt sig till med alla möjliga dumheter den här tiden hon bara har blivit riden av småtjejerna och P. Aj aj! Får se om jag kan få lite ordning på henne igen. Hon gick i varje fall jättefint med mig på ryggen och vet ni vad? Kickboxningen/thaiboxningen har gjort underverk för min bålstabilitet! Jag satt som gjuten i sadeln, höll inte på och svajade med överkroppen som jag tenderat göra tidigare, så jag säger bara tjoho! Jag längtar efter att få rida ett ordentligt dressyrpass igen och se vad jag kan åstadkomma där nu. Jag tror F skulle gå som en liten klocka faktiskt…

Massa hästpyssel blev det också. Tre av fyra hästar fick sig en rejäl ryktning av mig, sedan hjälpte jag till med diverse stallsysslor. Fast jag var smart nog att slippa undan just mockningen. 😉 Roade mig med att byta/fylla på vatten, väga hö, hämta hästar och sådant. Jo och tog en titt i rabatterna också. Vinbärsbuskarna blev visst överlyckliga över den gödsel jag lade på ifjol, så de ser riktigt lovande ut i år.  🙂

Häpp, nu ska jag så lite ringblommor! Hade egentligen tänkt direktså därute i Bara, men med tanke på hur det är med ogräs och annat så vågade jag inte riktigt. Bättre att komma med färdiga plantor och sätta där. 🙂

PS Eftersom jag var ute hos hästarna hela dagen och inte kom hem förrän efter sju, så blev det ingen thaiboxning igår kväll. DS

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar, Växter/trädgård. Bokmärk permalänken.

Kommentera

