Lätt måndagspass

Det blev ett lätt måndagspass. Med det menar jag att jag hade enormt mycket kvar att ge när passet väl var slut, vilket jag tror beror på att vi körde så många slagsekvenser idag. Uppvärmningen var däremot rejälare än vanligt, eftersom vi körde 10 min knäa med hantlar. Jag hade gärna klämt in lite armhävningar och dylikt mitt i de 10 min, för det är vad jag är van vid från gamla klubben, men men. På själva thaidelen då så körde vi tre raka slag följt av en rundspark och en frontspark. Givetvis upprepat så båda sidor kördes igenom så att säga, så är det alltid. Tre raka slag och en rundspark med vardera ben. Fyra slag och knäa med vardera ben. Till sist rena slagsekvenser. En massa snabba slag på obestämd tid. Fyra raka slag i följd gånger tio. Samma sak med uppercuts och krokar, fast det skulle vara hårda slag. Blev jag trött för det? Nope. Jag blir hundra gånger tröttare av att köra femtielva sparkar på raken utan paus, eller en massa långa sparringronder. Nåväl.

Då jag håller benhårt på att inte tappa vad jag nu har i styrka, så envisas jag med att lägga in lite egen styrketräning efter passet. Idag blev det fokus på armhävningar av alla de slag. Körde breda, smala, normala, på knogarna och sådana där man har fötterna på en bänk. Givetvis blev det inte många på raken då, det säger sig självt. Just ja, jag gjorde lite rygglyft och diverse bålstabilitetövningar också, men inga magövningar. Nope, det fanns inte tid till att klämma in mer innan jag var tvungen att bege mig till bussen.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

