Stiljte på bloggfronten

Jag har varit usel på att blogga de senaste dagarna. Det har funnits massor att skriva om och ändå har jag inte kommit till skott, men nu får ni en kortversion. Ja för att vara mig alltså. 😉

I torsdags var jag ute hos hästarna. Det blev en del stallsysslor, såväl som ridning. Ett efterlängtat dressyrpass på F och härlig feedback från hästägaren. Som hon sade när vi var i paddocken; hon hade velat filma mig, eftersom F gick i rätt form. Tyvärr hade L:s mobil kass kamera och min mobil låg kvar i stallet… Synd, för det hade inte varit helt fel att ha en filmsnutt på sig själv ridandes! Särskilt inte med tanke på hur fint F gick.

Fredagen ägnades förstås åt thai. Vi var tre tappra själar på det passet, men det blev ett bra pass ändå. Lördagen ägnades huvudsakligen åt att gå runt på stan med en kompis och benen var rätt sega efter det. Jag passade förresten på att räkna exakt hur många knapptryckningar som krävs i biljettautomaten för att jag ska kunna lösa biljett till där jag bor. Har ju klagat på att det är så omständigt sedan de gjorde om systemet och att man absolut inte får ha bråttom när man ska lösa biljetten. 13 knapptryckningar blev det. Jämför med det gamla systemets 5…

Söndagen blev en slappardag. Hade egentligen tänkt ta en söndagspromenad, men vädret var milt sagt opålitligt – solsken ena stunden och världens åskoväder i nästa. Tur det är tillåtet att vila sig ibland. 🙂

Idag var det återigen ett thaipass och tja, det var väl helt okej. Vi hann med att göra rätt många olika övningar och somliga var mer konditionskrävande än andra. T ex 50 rundsparkar mot säck. En del av dem i tempo och en del med kraft. Tänk, vi fick faktiskt köra lite styrka på sluttampen också och varva situps med armhävningar. Inte för att det var tillräckligt för mig, så jag körde lite styrka på armarna efteråt. En övning för biceps och en för triceps. Gissar på träningsvärk imorgon, men vi får se!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar, Thaiboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Stiljte på bloggfronten

  1. Elisabet skriver:

    Intressant… Du har fått träningsvärk av att bara strosa runt i maklig takt på sta’n:-) Men hård och snabb och krävande träning för hela kroppen bekommer dig ingenting! Mycket intressant:-)

    • h7elieng skriver:

      Nja, seg i benen är snarare trött i benen, jag hade ingen träningsvärk. 🙂 Fast jag var förvånad över segheten… 😛

      • Elisabet Norell skriver:

        Ovana rörelser du vet… Du är van att ha fart och kraft, inte strosandet. Det är som första dagarna på semestern (inte för att jag har någon erfarenhet av det…) -då blir man så trött och är kanske uppe i varv så då skall man inte fara bort utan bara vara hemma och göra ingenting… Det värsta är att man kanske inte vet hur man gör ingenting…

Kommentera

