Minishopping

Egentligen borde pengarna bara gå till det absolut nödvändigaste just nu, så det ena av dagens inköp var väl lite på gränsen till nödvändigt; en ny bikini. Kan inte hänga med till stranden om jag inte har något att ha på mig, inte sant? Jag tenderar väl vanligtvis satsa på tråkiga svarta saker, men på sistone har jag vågat mig på mer färg så den nya bikinin är faktiskt mörkt turkos. Hmm, eller ska den kanske klassas som neonblå med dragning åt turkos? I underdelen har de dessutom klämt in ett orange (!) spänne mitt i allt. Hej kontrastfärger! Bikinin är inhandlad på Stadium och modellen heter Warp Nakula, om nu någon vill ta en titt på den.

Något som definitivt är ett måste är balsam till håret. Då jag har fastnat lite i Lagona-serien (inga konstigheter i produkterna och supersnällt mot håret) så kom jag hem med deras balsam. Det ingår bland annat citronverbena där och jag kan glatt konstatera att det verkligen luktar som om jag stod och höll citronverbena i handen. Så friskt och gott! Varför kör inte fler med citronverbena i sina produkter för!?

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Minishopping

  1. Elisabet skriver:

    Det låter härligt det där: ”hänga med till stranden”, ”mer färg”. Läste nyss en artikel med tre tjejer som fått håret fixat som hårmodeller. Jag protesterade mot att de menade att de höjde självförtroendet och skulle oftare gå och klippa sig efter denna gång. (Alla tre var sådana att de inte gjort något speciellt åt frisyren på många år.) Min protest var nog beroende på att jag också vill ha råd och bättre anledning att fixa håret. Men jag protesterade nog också lite för mig själv över ”kraven” man har på sig att se fin ut i hår, smink, kläder och annat för att känna sig modig nog att gå ut och roa sig på stan eller drälla på stranden. I vilket fall som helst så önskar jag dig en fin strandsommar 2011 i din bikini med eller utan frissat hår:-)

Kommentera

