Hästar, hästar, hästar

Igår var det hästar för nästan hela slanten. Ja bortsett från två timmar på Alnarp där på förmiddagen, då jag mestadels stod i Alnarps bokhandel och klurade på vilka böcker jag skulle köpa till halva priset. I alla fall, ridning stod först på agendan, så det blev en tur på F. En liten uterunda som uppvärmning och därefter dressyr i paddocken. Hon gick ganska fint. Lite sen med halterna i början, men efter att ha gått ett par steg, gjort halt och sedan gått ytterligare ett par steg och gjort halt igen, så kopplade hon att det skulle vara halt direkt. Samma sak med halvhalterna i trav. Jag fick vara övertydlig i början för att hon verkligen skulle ta mina halvhalter. Jag tror lilla fröken har vant sig lite väl mycket vid att ha ryttare som låter henne bestämma. Annars går hon fint, det är aldrig några problem med att få henne att gå i form och trampa under sig ordentligt. Det är annat än ridskolehästar det!😉

Efter ridturen blev det en snabb fika och sedan bar det iväg åt Sjöbo till för att lämna M till betäckning. Jag hade det hedersamma uppdraget att fotografera hennes tilltänka, en stilig och lovande hingst. Mycket kelig sådan dessutom!  Bortsett från att jag fotade honom, så tog jag tillfället i akt att fota lite andra hästar också. Ett 30 dagar gammalt föl stod med sin mor i en hage bredvid M:s, söt som socker. Jag sket fullständigt att det egentligen var en massa elstängsel ivägen och lyckades ta några bilder på den lille parveln. Hellre enstaka fula stängseldelar i bild och föl i fokus, än ingen bild alls.

Vill ni se hästbilderna? Kika här.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

