Osynlig tyngd runt halsen

Det var ett grymt krävande thaipass igår kväll och det var jag nöjd med. Vad jag inte var nöjd med var att tjejerna jag fick clincha med gick in hårt som tusan. Redan första ronden kändes det mer eller mindre som om jag fick huvudet bortslitet. Det gjorde så ont i både nacke, axlar och höger skuldra. Ehh, dags att tänka på att jag väger ungefär 20 kg mindre och att man inte behöver ta i lika mycket när man kör mot mig? De kanske inte tänker på det bara för att jag är stark… Igår kväll var jag så stel och öm att jag fasade för att jag inte skulle kunna vrida på huvudet efter en natts sömn, men en massa tigerbalsam gjorde det uthärdligt. Det gör ont som tusan att titta åt höger utan att vrida hela kroppen och inte blev det bättre av att jag har sysslat med enformigt arbete idag. Jag har gått på fälten och klippt ner de höstveteplantor som nästlat sig in bland kornet. Det gick an första passet, men andra passet var en plåga från start till slut. Då var det lättare att rida (japp, gjorde det också!). I skrivande stund är jag dock extremt stel och öm och önskar som bara den att jag hade någon som kunde ställa upp och massera nacke/axlar/skuldror. Tyvärr har jag ingen, så det blev en tusan massa tigerbalsam istället. Bränner skönt just nu, men när effekten går ut vet jag inte vad jag ska hitta på. Försökte mig på en varm dusch innan dess, men det gick illa då det till min stora förvåning inte fanns något varmt vatten i kranen. Det bästa jag kunde åstadkomma skulle jag klassa som rumstempererat. Har något spolat slut på allt varmvatten eller?

Jag tror det blir till att hoppa thaiträningen imorgon och försöka vila mig helt och hållet. Klarar inte ens av att slå ett rakt slag utan att det gör ont nu. 😦  Alvedon nästa…

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Arbete, Hästar, Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Osynlig tyngd runt halsen

  1. Elisabet skriver:

    Effekt önskas:
    En såndär ”kaktusmatta” -eller snarare en kudde. Man kan ju lägga en liten kudde under mattan för att få extra effekt i nacken.
    Vetevärmare? Det finns formade sådana som ligger som en liten ”kappa” över nacke axlar och skuldror:-) Och man kan faktiskt sy sådana själv! Hm, vad skall man fylla dem med? Fräscht spannmål (vete ger rundare korn) Eller kanske ris. Bovete är endel fyllda med.
    Stretching istället för träning för att lugnt få igång musklerna.

Kommentera

