Full rulle

Det är visst lite dåligt med bloggande igen, men solsken, värme och annat gör att jag inte befinner mig särskilt mycket inomhus just nu. Här kommer i alla fall en snabbrapport!

I torsdags var det promenad till Alnarpsparken och flitigt nyttjande av kameran. Allt det jag hade sett mindre än en vecka innan, började bli överblommat. Ja utom rhododendron, för där fanns det sorter som precis hade slagit ut, men de stod riktigt skuggigt till. Tog i alla fall några bilder på gullregn, try, rhododendron och sedan på bollök och annat. Där blev en del bra bilder, men jag har varken haft tid eller ork att sätta igång med bildredigerande än!

I fredags var väl det mest intressanta att rapportera thaiträningen. Vi var tre tappra själar som var sugna på att träna den klämdagen, vilket  ledde till mycket säckträning och riktigt konditionskrävande sådan. Svetten rann som tusan! Det klämdes in lite mittsträning också, vilket ledde till att jag fick köra med tränaren. Helt suveränt får jag säga, för det känns nästan som privatträning med all feedback och omväxlande träning man får då. 🙂 Nackdelen, om det egentligen är en nackdel, är att jag får noll vila då. När de andra två skiftar och därmed hela tiden får små pauser, så får jag köra hela tiden.

Igår var jag knappt hemma. I stort sett hela dagen spenderades ute i Bara, med hästarna. Jag red dressyrlektion och det gick riktigt bra. F försökte förstås lura mig att låta henne bli framtung, men då ridläraren var snabb på att påpeka att jag inte skulle frestas att följa med långt fram med handen utan fortsätta vara stabil, så blev resultatet en riktigt trevlig häst. Efter lektionen fick jag för mig att jag skulle bada hästar, så två av tre fick sig en omgång. Fler än så orkade jag helt enkelt inte med, för värmen och den gassande solen gjorde en trött. Hade lovat att ta en titt på trädgården också och bråka lite med ogräset, så jag rensade fram rabarberplantan, syrenen och tog det värsta i en av perennarabatterna innan jag fullständigt gav upp all aktivitet och begav mig hemåt. Trött som tusan, så någon grillning blev det inte.

Många glas dricka och lite mat i magen senare, så smet jag över till T & M. M fyllde 8 år, så givetvis kunde jag inte hoppa över att träffa min lillskrutta! Hon blev bortskämd med blötmat, bus, gos och kvalitetstid med både husse och matte. Inte illa!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering, Hästar, Katterna, Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

