Nybörjargruppen goes fredagsgruppen ;)

De senaste veckorna är de väldigt få som har varit på plats på just fredagsträningarna (thai), men vi få som faktiskt är där är i stort sett alltid samma människor. Idag skämtade tränaren och kallade oss för fredagsgruppen. Det lilla men seriösa gänget enligt mig.😉 Låter roligare än nybörjargruppen, eller hur!?

När vi är så få tenderar tränaren välja säckträning och just så blev det idag. En mördande omgång kan jag säga. Det kändes som om pauserna var alldeles för få och redan efter första kvarten började folk snegla på klockan och undra hur länge till vi skulle behöva plågas.😛 Vi skulle hålla ett bra tempo med både slag och sparkar på säckarna. En minut, sedan byte till nästa säck osv. Inga pauser förrän man avverkat ca två varv och då bara en snabb drickpaus. Den fjärde säcken är en uppercutsäck (eller vad man kallar det), som alltså är hårdare och bara till för slag. Där skulle vi förutom köra fritt, plågas med intervaller där vi körde snabba raka slag och en omgång med krokar. Ibland var det fokus på styrka i slagen också. Mot de vanliga säckarna kröp det mot slutet in att vi skulle köra fem hårda rundsparkar med vardera ben och sedan återgå till att köra fritt. När det hade gått en halvtimme eller så började tränaren äntligen klämma in enminuterspauser. Precis lagom för att man skulle orka hålla högt tempo lite till. Sedan fick vi köra två och två om varje säck – en höll och den andre gjorde det som sades. Vi körde två omgångar där tränaren såg till att vi varvade hårda raka med hårda krokar på ansikts- och kroppsnivå. Vi fick avsluta med 50 rundsparkar med vardera ben och fick själva se till att det blev en bra blandning av snabba, hårda och på varierande höjd. Mina mage blev inte vidare lycklig av kombinationen klunkat vatten och gjort så många rundsparkar på raken, så jag fick både ont i magen och blev illamående. Hm. Den lilla skuggsparring vi fick köra för att varva ned efter det var ingen hit för mig, men det var bara att bita ihop och se glad ut. Jag kan lugnt påstå att jag sket högaktningsfullt i att göra någon som helst styrkeövning efteråt. Annars brukar jag försöka klämma in lite styrka på någon front, men jag kände mig död efter dagens pass. Jag var inte andfådd, bara tömd på energi. I alla fall var det ett bra pass.🙂

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

