Spelat istället för bloggat

Har det varit tunnsått med bloggandet nu igen? Det är inte så konstigt; bloggandet fick lida till förmån för spelande av Mass Effect. Jag behövde en god dos fiktion igen som omväxling från det för närvarande lite för tråkiga verkliga livet. Ni har väl ändå tröttnat på likartade beskrivningar av thaiträningar? Har förresten lätt träningsvärk i mage och ben efter onsdagspasset..

De som känner mig IRL vet att jag periodvis fastnar för olika karaktärer i den fiktiva världen. Det kan vara karaktärer från filmer, tv-serier, böcker eller RPG-dataspel. Jag tenderar vara värst när det gäller de två sistnämnda, förmodligen för att det är lättare att gå på djupet där. Jag har hållit på så sedan jag var liten och tror aldrig jag kommer växa ifrån det. Evigt ung på den fronten! Min senaste favoritkaraktär är Kaidan från Mass Effect-spelen. Kaidan var en ständig följeslagare och det romantiska valet till min karaktär i ettan, men i tvåan fick man tyvärr inte chansen att fortsätta den romansen då det fanns en massa saker som satte käppar i hjulet för det. Vad man fick var ett kort möte som lämnade en sårad och besviken. Min karaktär hade förstås ingen lust att få ihop det med någon annan ändå, utan var K trogen. Nu när det utannonserats att ME3 släpps 6 mars nästa år och att man ska få fortsätta sin romans där OCH att det skulle få märkbara konsekvenser om man ”varit otrogen”, så är jag rätt glad att jag beslutade vara K trogen. Nu har jag något att se fram emot och under tiden kan jag roa mig med fan art och fan fiction. 😀

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Mass Effect. Bokmärk permalänken.

Kommentera

