Tillbaka i spåret igen

Igår var jag duktig igen och begav mig ut på min löprunda. 6 km sprang jag i värmen. En förbipasserande som jag sprang om för andra gången, frågade i förbifarten om det inte var för varmt att springa. Nej då, svarade jag! Det fläktade lite lagom och det var visserligen varmt, men inte den där bastukänslan. Då var det hundra gånger värre att träna i gamla klubbens lokaler, för DÄR var det varmt som i en bastu. För den delen vill jag minnas att jag sprang i 30-gradig värme i gassande sol ifjol och klarade jag det så var det inget under att jag inte tyckte det var farligt varmt igår. Då jag sprang utan klocka och bara kastade ett getöga innan jag överhuvudtaget begav mig ut från lägenheten, så är jag inte säker på exakt hur snabbt jag sprang igår. Om jag drar av 10 min för promenaden till det ställe där jag börjar springa och sedan bortser från att jag inte tittade på klockan igen förrän jag hade fått av mig skor och annat, så tog sträckan 25 min. Väldigt bra i sådant fall, allra helst som det inte kändes ansträngande att springa och jag inte var trött när jag kom hem. 🙂 Gårdagens springtur har dock resulterat i träningsvärk i benen, så det kommer kännas segt att träna thaiboxning ikväll.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

