Thai, hästar och katter

Det var en salig röra på dagens rubrik, men det är för att jag vill klämma in lite av varje.🙂 Tränade thai igår och det var i vanlig ordning en massa nyttiga kombinationer. Både slag, såväl som sparkar. Lite blandat i början, medan det var rena slagkombinationer mot slutet. En variant vi gjorde var höger, vänster uppercut, följt av höger, vänster rak. Vi körde även en vänster, höger rak, följt av steg inåt och en redig vänsterkrok. Å tvärtom förstås! Passet avslutades med skuggsparring och armhävningar/situps. Då jag hade träningsvärk i både armar och ben, så körde jag lite magträning efteråt. Det känns som om jag har legat av mig en aning även där, för att göra 30 cm-ovan-golvet-övningen var osedvanligt jobbigt. Det blir helt klart till att försöka klämma in lite träning på hemmaplan också, hur jag nu ska motivera mig själv till det. Att träna själv är aldrig lika roligt som att träna i sällskap, särskilt inte när det gäller styrkeövningar som kräver lite hjärta för att man inte ska dra till med för få övningar.

Jag hade tänkt klämma in någon form av styrketräning, promenad eller löpning idag, men det råkade bli ridning. En uteritt på B i barbackasadeln och sedan en kort skrittur (helt barbacka!) på A. Det är så himla mysigt att faktiskt känna hur musklerna rör sig under en. Nog för att man känner det även i barbackasadeln, men helt barbacka blir det förstås ännu bättre. Dessutom är det bra sitsträning.

Katter skulle jag visst nämna också! Det huserar vildkatter på gården hos hästägaren och en av dem fick kattungar för 5 v sedan. De två småttingarna, en hona (bruntabby) och en hane (bruntigrerad) söker förstås nya hem att flytta till när de är 12 v. Någon som är intresserad? Hör av er! De små liven förtjänar egna kärleksfulla hem och även om mamman är en vildbatting så har hästägaren försökt hantera kattungarna dagligen. De är väl inte precis tama i nuläget, men inte heller vilda. Snarare något mellanting. Mycket jam och pip om att vara borta från mamma (vi skulle fota dem), men efter lite övertalning så fick jag småttingarna att slappna av så pass mycket att de frivilligt kröp bort och lade sig på mitt ben. Honan skulle iof busa lite först, vilket jag också såg som positivt. :)  Hon är ungefär hälften så stor som hanen, men betydligt tuffare! Kommer nog växa upp till en lagom kaxig dam.

 

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar, Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

