Skön löprunda

Igår kväll när temperaturen sjunkit till behagliga 20 grader och solen gått i moln, gav jag mig ut på en löprunda. Det var enormt skönt att springa vid halvnio-niotiden! De flesta människor hade gått in, flygfäna syntes för tillfället inte till och det fläktade lite. Jag höll mitt evighetstempo och sprang delvis en ny runda. Brukar alltid utgå ifrån stallet och det gjorde jag även igår, men då det var några ute och promenerade på naturstigen och jag inte kände för att varva dem, så valde jag att avvika från naturstigen efter en bit och springa längsmed ett bostadsområde. Annars brukar jag helt enkelt vända på ett visst ställe på naturstigen och springa samma väg tillbaka. Asfalt är inte lika snällt mot kroppen att springa på, men eftersom jag har mina bra löparskor så fungerar det bra ändå. Kände av lite i vaderna precis när jag sprang, men det gick över efter lite stretching. Tyvärr kollade jag aldrig vad klockan var innan jag begav mig och har ingenting som säger mig hur lång runda jag faktiskt sprang, men jag skulle tippa på 6-7 km.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

