Svettigt pass

Det var rätt varmt igår och även om vi tränar thai i en källarlokal, så blir det varmt även där. Luftkonditioneringen märktes knappast av, så svetten rann om samtliga som tränade. Givetvis blev det ett rätt krävande pass ändå. Det har varit rätt gott om sådana på sistone, men det är bara kul!

Skuggboxning som uppvärmning, utan hantlar. Kombinationer som vänster, höger, vänster rak, två hårda höger rundspark och tvärtom. Samma kombination fast med en rundspark och en frontspark, i tempo! Vänster, höger uppercut, vänster, höger rak och vänster rundspark så snabbt som möjligt. Alltid motsatta varianten också. Höger, vänster rak, höger, vänster krok, rundspark. Hård vänster krok och stenhård höger rundspark. Temposparkar.

Avslutade med att clincha lite. Min motståndares kardborrband rev upp fina strimmor på höger axel/överarm. Svider så där härligt, ni vet? Det är så lätt hänt när man clinchar. Jag slapp åtminstone få huvudet halvt avslitet som förra gången jag körde mot denna person!

De där varva armhävningar/situps gjorde vi också. Jag gillar det faktum att vi faktiskt har fått någon form av fys på slutet de senaste veckornas träningspass. Får inte lika dåligt samvete för att jag inte gör något sådant hemma då. 🙂

Igår morse slängde jag mig spontant, och synnerligen ouppvärmd, ner på golvet och testade göra ett gäng armhävningar. 34 st på raken fixade jag innan Helios hade stört mig alldeles för mycket genom att krypa in under min kjol samtidigt som jag försökte göra armhävningarna. Inte så illa ändå va? Bara 4 st ifrån mitt personbästa.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

