Härlig dag med syrrorna

Mina två systrar kom ner och hälsade på igår och i vanlig ordning förvandlades vi till systrarna trams.😉 Det är bra synd att vi inte bor närmre varandra…

Det blev bland annat lite bangolf ute i Bulltofta. Jag hade inte spelat på många, många år och misstänkte att jag skulle vara skitkass, något jag också visade mig vara haha! Det var kul i alla fall och som det sedan föll sig så vann storasyrran med ett poäng, medan jag och lillasyrran hamnade på delad andraplats, vi hade alltså samma poäng.

Är nyklippt nu också. Storasyrran kunde inte låta bli att sätta saxen i mitt hår, men jag lät henne inte ta mer än topparna och göra en lätt uppklippning. Vi får se efter att jag har tvättat håret igen exakt hur bra klippningen blev. I nuläget är den i alla fall inte så tokig, även om jag var rätt nervös precis när hon klippte. Synd jag inte hade färg hemma också, för i sådant fall hade jag fått håret slingat när vi ändå var i farten.😛

Vi chockade ett butiksbiträde också när vi gick och shoppade skor. Oops, hur kom shopping in i bilden igen!? Det började i alla fall med att vi skulle hitta något sandalliknande med klack till mig, men så råkade det vara ta tre, betala för två och jag frågade om någon av syrrorna skulle ha några skor. De tyckte de skor jag hade provat inte verkade så tokiga, testade själva och ja, givetvis slutade det med att de också skulle ha ett varsitt par. I samma storlek. Japp, vi rensade butiken på de enda kvarstående exemplaren av just den storleken och lillasyrran radade glatt upp tre par identiska skor på disken. Antagligen trodde killen i kassan att vi var smått galna som skulle gå omkring i identiska skor, han kunde ju knappast veta att vi för det första inte planerade att ha dem samtidigt och för det andra att vi inte bodde på samma ställe i landet.

Det är inte första gången jag och syrrorna köper likadana skor heller. Mina första favorithögklackade sammetsskor startade trenden. För övrigt fick jag höra att lillasyrran och storasyrran omedvetet hade lyckats komma identiskt klädda till årets påskmiddag, så även när det gäller kläder har vi ungefär samma smak. Synd vi inte har samma storlek även i kläder, det hade varit prima att kunna låna kläder av varandra!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Härlig dag med syrrorna

  1. Elisabet skriver:

    KUL! Du har haft en fin dag förstår jag. Det gläder även mig:-)

Kommentera

