Tränat igen

Jag var flitig igår med, fastän jag egentligen var seg som kola och hellre hade stannat hemma. Det var varmt att träna och redan från början blev det till att hålla ett högt tempo. Bokstavligt talat, för det var en massa tempoövningar! Tre snabba slag och tre snabba sparkar osv. Emellanåt slängdes det in samma kombinationsvariant fast i eget tempo och med mycket styrka istället. Naturligtvis lyckades jag sparka upp blåmärken på höger skenben igen och ett litet, litet svagt ett på vänster skenben. 😛 Jag måste verkligen se till att öva lite mer på vänster sparkar så jag får upp styrkan där. Det blir vanligtvis alldeles för mesiga sparkar på den sidan.

Vi körde en kombination med armbåge också och jag måste säga att jag gillar verkligen när vi får göra det! Jag fick till en högst tillfredsställande smäll med höger armbåge. Mycket kraft där. 🙂 Vänster armbåge fick jag av någon anledning inte alls till samma styrka i. Tror det hade att göra med det där lilla steget vi skulle ta framåt innan vi drog till med armbågen. Alltså först slå höger, vänster, höger rak, ta ett steg framåt och drämma i vänster armbåge. Jag tenderade att köra i armbågen samtidigt som jag använde armbågen. Testade nog bara en gång att faktiskt avsluta det där steget fram innan jag tog till armbågen, men vete tusan om det gav bättre resultat. Hm, får nog öva på det härhemma.

Avslutade med att varva situps och armhävningar, vilket kändes ovanligt tungt och segt. Ja armhävningarna alltså. Förmodligen för att jag fortfarande hade träningsvärk från mitt eget lilla träningspass i lördags…

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

