Uppgraderad

Vi skulle köra knäsparkar som uppvärmning, men döm till min förvåning när jag blev beordrad att ta 2 kg hantlar istället för de gamla vanliga 1 kg. Nog för att 1 kg egentligen varit för klent för mig, men jag hade föredragit att uppgradera till 1,5 kg. Tyvärr har vi inga sådana.

Det kan låta ynkligt att gå från 1 till 2 kg, men tro mig när jag säger att det känns rejält! Inte så värst farligt i axlar och överdelen av armarna, utan det var underarmarna som protesterade mest. Det slängdes in knäböj också, men där kände jag inte av den extra vikten. Var helt mör i armarna när jag var klar med uppvärmningen och ovanligt flåsig dessutom! Flåsandet varade förvisso inte så länge, men ändå. Hela passet igenom kände jag av den tyngre uppvärmningen och när vi var klara så var jag halvdöd och lätt illamående. Skulle nog inte ha ätit så lite till eftermiddagsfika – jag behövde helt klart haft mer energi för att fixa ett sådant här pass.

Nåväl, det är alltid tungt i början innan musklerna vänjer sig. Nästa gång är jag förberedd på det!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

