Som ett brev på posten

Träningsvärken infann sig som ett brev på posten. Kom smygande i axlar och överarmar igår morse och spred sig framåt kvällen ner till underarmar/handleder. Även i låren känner jag av lite träningsvärk. Den är rent allmänt värre idag än vad den var igår, det är så min kropp fungerar. Höger knä gör också ont, då det pryds av ett antal små blåmärken. Jag minns inte om jag skrev det, men vi hade lite sparring i onsdags och mitt i allt så fick jag och min motståndare den briljanta idén att köra upp knäet, med påföljd att vi krockade. Tur att vi bara körde med lätta slag och sparkar, annars hade jag förmodligen inte kunnat gå vid det här laget.

Rent tekniskt är det egentligen thaiträning idag, men jag kommer svika mina träningskompisar och stanna hemma. Låta handleder och annat vila och träna senare i helgen.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning, Träning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

